domingo, 18 de diciembre de 2011

1 DESEMBRE. Reflexions d'alfabetització digital

1 de desembre

Durant aquesta sessió hem posat els diferents grups les temàtiques a desenvolupar, així el meu grup ha exposat el tema de la pissarra digital. Ho hem estructurat a partir de la realització de quatre apartats basats en unes pràctiques:  La pissarra digital i els contes, les matemàtiques, l’entorn i la memòria musical. Així doncs després d’experimentar-ho en primera persona realitzant les pràctiques, he tractat el tema de l’entorn, en aquest es treballa sobretot el vocabulari com el de la casa, el de la naturalesa, el dels oficis, els animals de granja i els salvatges etc. així doncs se’ns van proporcionar diferents pàgines que incloïen jocs per poder treballar i potenciar aquests aprenentatges, el que més hem va cridar l’atenció és un que es treballen les diferents habitacions de la casa, on cop triada una aquesta està buida i l’infant ha d’anar omplint-la arrastrant els objectes i col·locant-los.

Un dels joc que m’ha agradat molt i alhora cridat l’atenció és aquell que es treballen els tipus de roba que emprem en cada estació de l’any, en aquesta es pot vestir al dibuix amb roba d’estiu, d’hivern etc. Aquesta activitat m’ha cridat molt l’atenció ja que hem recorda a un joc que tenia de petita.. en aquest joc retallaves una nina de cartró i diferents peces de roba, a continuació al vesties i li posaves els complements, i aquesta activitat és el mateix però per realitzar-la amb una font tecnològica, la qual considero més atractiva pels infants. En definitiva, m’ha cridat molt l’atenció que es continuï realitzant el mateix joc de manera tecnològica que el que jo utilitzava de cartró, aj que a l’última exposició, en Joan-Anton ens va passar un PowerPoint d’èpoques passades en que en relació al papir per exemple consideraven una tecnologia el paper, o bé el bolígraf en relació a la ploma.. i m’ha semblat que no és del tot igual però és un cas semblant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario